Dne 5.8.2015 vydal Odbor dopravy MMB Veřejnou vyhlášku, týkající se záměru stanovení změny místní úpravy provozu na pozemní komunikaci (změna značení) ulice Křehlíkova, Kikerleho, Šmahova, Ráj.
Přestože se tato problematika řeší již 3 roky a Odboru dopravy bylo opakovaně prezentováno i stanovisko občanů (totožné se stanoviskem městské části), navržené řešení je nerespektuje a dopravní situaci nejen že nezlepšuje, ale naopak zhoršuje. Zároveň je nutné, aby se řešení týkalo celé lokality, tedy až po ulici Řípská.
V současné době slouží ulice Za kostelem, Šmahova a Křehlíkova jako „zkratka“ tranzitní dopravy pro řidiče, kteří nechtějí stát na Řípské v koloně při odbočení na Tuřanku. A nejenom, že tuto „zkratku“ využívají, ale nerespektují ani rychlost, ani přednosti zprava. Je opravdu jen otázkou času, kdy dojde ke zranění či úmrtí dětí, kteří si na ulicích v rámci zástavby bytových a rodinných domů hrají. A projíždějící nákladní vozidla či autobusy při zatáčení v úzkých ulicích přejíždí přes nově vybudované obrubníky a zeleň a ničí je. Navržené řešení tento aspekt vůbec neřeší, naopak ho posiluje. Žádáme tedy, aby bylo nalezeno řešení, které v uvedené lokalitě omezí tranzitní provoz a vjezd zabezpečí primárně rezidentům a dopravní obsluze.
Záměr změny části ulice Křehlíkova na jednosměrnou směrem k Tuřance je logický v úseku mezi ulicemi Za kostelem a Šmahova (ulice je úzká a dvě vozidle jí neprojedou), v další části směrem k Tuřance je ale nesmyslný. Ulice je široká a existující parkovací místa na pruhu u rodinných domů mají dostatečnou kapacitu a není potřeba vytvářet další. Toto řešení znamená, že všichni, kteří chtějí vjet na Křehlíkovu od města nebo Tuřan budou muset vjet na přetíženou Řípskou a následně doufat, že se jim v koloně podaří odbočit doleva a že je do té doby nenabourají za nimi jedoucí vozidla!!! V případě příjezdu od centra Slatiny budou přetíženy ulice Ráj, Kikrleho a Šmahova, které nejsou na takový provoz vhodné.
A nechápeme, jak může někdo navrhovat zesílení dopravy v místě, kde se nachází základní škola a školka (ulice Kikrleho) a je tedy zvýšený pohyb dětí, zejména po ulici Šmahova. Poblíž ulice Šmahova se také nachází denní stacionář pro seniory, který bude zvýšeným provozem taktéž neúměrně zatížen. Navržené řešení dále podporuje současnou praxi „objíždění“ křižovatky Řípská x Tuřanka (dokonce ji ještě zlepší!!!). Žádáme tedy o změnu návrhu tak, aby byl zachován současný obousměrný provoz na ulici Křehlíkova v části mezi ulicí Šmahova a Tuřanka a zároveň zaveden navržený jednosměrný provoz v části mezi ulicí Za kostelem a Šmahova.
Dále navržené omezení rychlosti umístěním označení zóna 30 je chvályhodné, ale opět polovičaté. Netýká se částí ulic Za kostele a Šmahova v úseku od Řípské po Křehlíkovu – tedy opět významné části ulic na kterých se pohybují jak občané, tak jejich děti, které tyto komunikace používají při cestě do a ze školy!!! A tyto části ulic navazují na ulice Moutnická, Blažovická a Ponětovická, na kterých jsou zřízeny obytné zóny. Žádáme tedy, aby bylo označení zóny 30 umístěno hned od vjezdu z ulice Řípská.